Τρίτη, 3 Φεβρουαρίου 2009

Παρουσίαση για την ιστορία των επικοινωνιών




Δείτε ένα αρχείο pdf και μια σειρά διαφανειών για την ιστορία των επικοινωνιών από τις φρυκτωρίες μέχρι το διαδίκτυο. Στη συνέχεια στα σχόλια γράψτε πως φαντάζεται ο καθένας από εσάς τις μελλοντικές επικοινωνίες;


Το αρχείο της παρουσίασης βρέθηκε στο δικτυακό τόπο http://diktya-epal-b.ggia.info/

Δείτε αυτό το θέμα...

Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2009

Κύματα



Εκτός από τα κύματα της θάλασσας που κλυδωνίζονται τα πλοία και τα γνωστά "κλιματολογικά κύματα" ψύχους και καύσωνα υπάρχουν πολλά ακόμη είδη κυμάτων που όλα όμως έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: μεταφέρουν ενέργεια. Ιδιαίτερα τα φωτεινά και ηχητικά κύματα επιτρέπουν ακόμα και την επικοινωνία σε μεγάλες αποστάσεις.

Ορισμός

Στη Φυσική ο όρος Κύμα (wave) (εκ του αρχαίου ελληνικού ρήματος "κύω" = φουσκώνομαι) χαρακτηρίζει τη μεταφορά ενέργειας διαμέσου ενός υλικού ή ακόμη και στο κενό. Η μεταφορά αυτή (μετάδοση) γίνεται ως παλμική κίνηση από μόριο σε μόριο.

Για παράδειγμα ένα κύμα που κινείται στην επιφάνεια της θάλασσας αναγκάζει κάθε σώμα που επιπλέει ν΄ ανεβοκατεβαίνει. Τούτο συμβαίνει από την ενέργεια που μεταφέρει το κύμα και η οποία τελικά προκαλεί ταλαντώσεις στο σώμα που επιπλέει. Το ίδιο συμβαίνει και στον αέρα. Όταν ένα ηχητικό κύμα "ταξιδεύει" τα μόρια του αέρα ταλαντώνονται.


Κύρια χαρακτηριστικά














Όρος ή Κορυφή κύματος ονομάζεται το ανώτερο σημείο μετατόπισης που μπορεί να βρεθεί το σημείο ενός υλικού σε ορισμένη χρονική στιγμή. (Δηλαδή για παράδειγμα, το ανώτερο σημείο που μπορεί να βρεθεί μια λέμβος σε συγκεκριμένο υφιστάμενο κυματισμό).

Κοιλία κύματος ονομάζεται το ακριβώς αντίθετο του όρους ή της κορυφής του κύματος, δηλαδή το κατώτερο σημείο μετατόπισης που μπορεί να βρεθεί το σημείο ενός υλικού σε ορισμένη χρονική στιγμή. (Δηλαδή στο παράδειγμα το κατώτερο σημείο που μπορεί να βρεθεί η λέμβος στο συγκεκριμένο υφιστάμενο κυματισμό).


Άλλα χαρακτηριστικά ενός κύματος είναι:

το πλάτος κύματος, το μήκος κύματος, η Συχνότητα, η Κυματομορφή, η Φάση κύματος και η Περίοδος.



Η Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία είναι τύπος κυμάτων σε μορφή ακτινοβολίας, με συνιστώσες ηλεκτρικού και μαγνητικού πεδίου, που διαδίδονται στην ύλη και στο κενό.


Δείτε αυτό το θέμα...

Μια άποψη για το μάθημα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ και ένα βίντεο για τη δύναμη των νέων τεχνολογιών και του INTERNET

Απο το blog Η ΒΔΕΛΑ


Μερικά αποσπάσματα από το κείμενο "Ένα μάθημα που πεθαίνει"

Το βιβλίο που διδάσκεται είναι μια έκδοση του 1997 από το Ευγενίδειο Ίδρυμα που είναι μετάφραση ενός Αμερικάνικου βιβλίου του 1991, που σημαίνει ότι γράφτηκε κάπου στη διετία 1989-1990. Και κάνουμε μάθημα για τη τεχνολογία του τηλεφώνου, της τηλεόρασης, του βίντεο, ...του γραμμόφωνου, του ραδιοφώνου. Αυτά που τους λέω είναι αρχαία ιστορία για τους μαθητές που ήταν αγέννητοι όταν γράφτηκε το βιβλίο.Και γελάνε όταν τους δείχνω το "τηλέφωνο με δίσκο". Και καλά θα μου πείτε καλό είναι να μαθαίνουν από που ξεκίνησαν τα πράγματα...

..Είναι καλή φάση πάντως. Και εγώ - όπως και άλλοι συνάδελφοι - πρέπει να κρατήσουμε ένα επίπεδο και να κάνουμε μάθημα. Και πως μπορώ να αδικήσω ένα συνάδελφο σε δημόσιο σχολείο, που - όπως μου είπε μαθήτρια που ήρθε στο δικό μας σχολείο - συζητάνε μέσα στη τάξη. Και μάλιστα της έκανε εντύπωση η επιμονή μου να κάνουμε μάθημα. Έτσι λοιπόν πήρα τη μεγάλη απόφαση και θα κάνω αυτό που δεν μπορεί να κάνει το υπουργείο παιδείας : θα εκσυγχρονίσω το μάθημα. (Μα ποιος είσαι τέλος πάντων ). Να εξηγήσω λοιπόν.

Από το δίωρο μία ώρα θα γίνεται strictly by the book (αρχαία ιστορία... αρχαία ιστορία τι να κάνουμε) ώστε "να γίνει το μάθημα" και να καλυφθεί η ύλη. Ταυτόχρονα θα βγούν ερωτήσεις οι οποίες θα φτιάξουν ένα ερωτηματολόγιο, από το οποίο θα εξεταστούν στο τέλος. Η άλλη ώρα όμως θα είναι : δημιουργία site, με καταχωρήσεις δικές τους σε τεχνολογικά θέματα κυρίως. Θα τα ανεβάσουν στο διαδίκτυο και ταυτόχρονα θα παρατηρήσουν όλη τη διαδικασία να γίνεται γιατι θα φτιαχτούν όλα μέσα στη τάξη. Θα φτιάξουμε ειδικούς λογαριασμούς αλληλογραφίας, θα αποκτήσουν δικους τους κωδικούς. Θα μάθουν την επεξεργασία εικόνας, να ασκούν κριτική μέσα από τα σχόλια, αλλά και να δέχονται κριτική. Θα μάθουν να γράφουν σωστά και να εκφράζονται με πλήρεις λέξεις. Αυτά για φέτος. Για του χρόνου, αν δεν το καταργήσουν, θα φτιάξουμε ταινία και θα ανεβάσουμε ραδιοφωνικό σταθμό στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ. Όλα αυτά θα γίνουν κυρίως επειδή ο γενικός διευθυντής είναι "του συναφιού" και ασχολείται με τις νέες τεχνολογιες, καταλάβαίνει και τις προωθεί.

Όλη αυτή η ιστορία ξεκίνησε να με απασχολεί από πέρυσι που σε μια αντίστοιχη φάση με τους περυσινούς μαθητές της Τεχνολογικής, προσπαθούσα να επιχειρηματολογήσω υπέρ του μαθήματος και έλεγα...

- Δεν το παίρνετε χαμπάρι, ότι ο κόσμος αλλάζει, και αυτός που γνωρίζει να "χειρίζεται" την επικοινωνία θα είναι ο κερδισμένος του μέλλοντος;

- Δεν καταλάβατε κύριε... ο κόσμος άλλαξε ! Μου απάντησε ο Βασίλης. Και όντως είχε δίκιο. Μπορεί εκείνη τη στιγμή να προσπάθησα να κρατήσω τα προσχήματα - όσον αφορά τα επιχειρήματα - αλλά είχε δίκιο.

Ωραία!!! Και τώρα τι κάνουμε; Γινόμαστε απολίθωμα καθηγητή...αναπαράγοντας μοντέλα που ξεκίνησαν να διαμορφώνονται πριν 300-400 χρόνια (Μεσαιωνα το λέγανε). Μένουμε στο δήθεν και χάνουμε την ουσία; Μεγάλο πρόβλημα. Γιατί η ευθύνη στη διδασκαλία ειναι μεγάλη. Όταν δε διδάσκεις μάθημα που εξετάζεται πανελλαδικά γίνεται τεράστια. Δεν μπορεις να κάνεις εκπτώσεις σε κανένα επίπεδο. Όμως το συγκεκριμένο μάθημα από τη μια μεριά θα γίνει, και από την άλλη αρχίζει και τελειώνει στη Β' λυκείου. Δεν έχει προεκτάσεις ούτε αποτελεί προαπαιτούμενη γνώση για κάποιο άλλο. Άρα δίνει μια σχετική ευελιξία.

......Η παιδεία έχει γίνει παιγνίδι στα χέρια κάποιων. Οι εξελιξεις είναι τόσο γρήγορες που οι εξαγγελίες για τις νέες τεχνολογίες είναι παρελθόν ήδη όταν πραγματοποιούνται. Αυτό να τα λάβουν υπόψη τους αυτοί που διαχειρίζονται όλα αυτά τα θέματα. Αλλά και όλοι εμείς που είμαστε στη πρώτη γραμμή της εκπαιδευσης.

Και για να το καταλάβουμε καλύτερα δείτε και αυτό το βιντεάκι.





Περιγράψτε σε 5 σειρές δική σας άποψη σχετικά με την ταχύτητα των τεχνολογικών εξελίξεων και τον τρόπο με τον οποίο πιστεύετε πως πρέπει να προσαρμοστεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα σ' αυτές τις αλλαγές!!!

Δείτε αυτό το θέμα...

Δυο λόγια για τον τηλέγραφο

Η πρώτη τηλεγραφική μηχανή εφευρέθηκε από τον Σάμιουελ Μορς το 1838.
Ο Μορς σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να διαβιβάσει με δύο σύρματα ηλεκτρικό ρεύμα με διακοπές. Οι διακοπές θα αντιπροσώπευαν τα γράμματα του αλφαβήτου. Έτσι επινόησε ένα αλφάβητο, που αποτελείται από ρεύμα μικρής και μεγάλης διάρκειας (στιγμές και γραμμές ή παύλες). Ο συνδυασμός στιγμών και γραμμών δίνει όλο το αλφάβητο και τους αριθμούς 0 ως 9.




















Το σύστημα Μορς τέθηκε σε εφαρμογή. Η πρώτη σπουδαία τηλεγραφική επικοινωνία έγινε μεταξύ Ουάσιγκτον και Βαλτιμόρης στις Η.Π.Α.
















Αργότερα η ενσύρματη τηλεπικοινωνία τελειοποιήθηκε. Στην αρχή τα σήματα Μορς τα κατέγραφε η συσκευή λήψης πάνω σε ταινία. Κατόπιν χρησιμοποιήθηκαν ηχεία και η λήψη γινόταν κύρια με το αφτί. Σήμερα σχεδόν παντού χρησιμοποιούνται συσκευές που μετατρέπουν αυτόματα τα σήματα Μορς σε αλφάβητο.

Γράψτε στα σχόλια παρακάτω σε 3-4 σειρές ποιές ήταν οι μεγάλες αλλαγές που έφερε ο τηλέγραφος στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Μπορείτε να αναζητήσετε και άλλες πληροφορίες στο διαδίκτυο.

Δείτε αυτό το θέμα...

Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2009

Η ιστορία του διαδικτύου (1957-2009) σε ένα βίντεο.







Γράψτε τα σχόλια σας και τις απορίες σας.

Δείτε αυτό το θέμα...

Τι είναι τα ιστολόγια;

Ένα Ιστολόγιο (επίσης: μπλογκ, blog ή weblog) είναι μια διαδικτυακή έκδοση που αποτελείται από άρθρα (συνήθως σε ανάστροφη χρονολογική σειρά).
Τα ιστολόγια ξεκίνησαν κυρίως από προγραμματιστές και άλλους φίλους της τεχνολογίας, σαν ηλεκτρονικά ημερολόγια, όπου ο καθένας μπορούσε να παραθέτει σκόρπιες σκέψεις του.

Περισσότερες πληροφορίες για τα ιστολόγια εδώ



Μερικά γνωστά blogs:

http://gazikapllani.blogspot.com/

http://pitsirikos.blogspot.com/

Δείτε αυτό το θέμα...